Čo ak vám ten názov v skutočnosti škodí?

Vybrať nevhodný názov pre spoločnosť, produkt alebo službu môže Vašu loď potopiť priamo pred Vašimi očami. Nesprávny výber pozície ...

Čo ak vám ten názov škodí?

Výber nesprávneho mena pre vašu novú firmu, produkt, službu alebo aktivitu sa môže obrátiť voči vám a výrazne skrížiť vaše plány. Meno, ktoré nebude reprezentovať na trhu vašu jedinečnosť, môže spôsobiť postupné vykrvácanie vašej firmy. Preto je nutné venovať fáze výberu správneho mena špeciálnu starostlivosť. Ako vždy, problémom je zistiť čo má slovo správny vlastne v tomto prípade znamenať. Pozrime sa teda ako vybrať správne meno.

Vo väčšine prípadov je to to prvé, na čo zákazník narazí, keď prichádza do kontaktu so značkou. Oveľa skôr, než vstúpia do hry farby, písmo (typografia) alebo logo, samotný názov musí urobiť veľa práce pri vytváraní dojmu, ktorý sa snažíte vyvolať. Práve preto nesmie byť jeho tvorba vecou náhody. Názov nemá len stroho, kategoricky popísať funkčnú hodnotu toho, čo pomenúva. Naopak, dobrý názov vytvára prvotné ukotvenie pozitívneho dojmu v samotnej mysli (budúceho) zákazníka o spoločnosti, produkte, službe a pod. a prečo by vlastne mal vôbec zvažovať ďalší vzťah s vami.

 

Grandiózne odhalenie

Nasledovné zistenie vás môže a zároveň nemusí prekvapiť, ale považujem za potrebné ho sem uviesť - vytvoriť názov pre firmu sa dá aj iným spôsobom, než:

-  vziať slovo a pridať príponu "ex" na konci (resp. použit ako základ názvu meno konkurencie)
-  použiť vaše iniciály a skombinovať ich s ľubovoľným popisným slovom
-  snažiť sa prechytráčiť google tým, že použijete "123" pred ľubovoľným popisným slovom

 

Topár tipov na začiatok

Uľahčite im to
Ľudia vo všeobecnosti radi spoznávajú nové veci, nových ľudí a nové značky. Je pre nich ale veľmi náročné zapamätať si ich, špeciálne v prípade, že sa na nich narazili úplne prvý raz. Vaše meno preto musí byť ľahko zapamätateľné.

Výslovnosť
Taktiež, je veľmi nápomocné, ak sa daný názov dobre vyslovuje a ľudia sa cítia príjemne, keď ho vyslovujú.
Ďalší fakt, ktorý treba mať na pamäti, je, aby bolo dané slovo dobre vysloviteľné v krajine, kde plánujete pôsobiť (nie každé anglické slovo znie dobre v nie-anglicky hovoriacich krajinách, prípadne jeho význam môže evokovať úplne odlišné asosciácie).

Dĺžka
Dĺžka názvu hrá taktiež kľúčovú rolu, preto to nekomplikujte. Drvivá väčšina etalónov brandingu využíva jednoslovný názov (napr. Apple, Google, Cisco, Adobe, Starbucks).
TIP: urobte zoznam 15 firiem, ktoré vám prídu na myseľ ako prvé a vypočítajte priemerný počet písmen v ich názvoch. Bude to niekde medzi 5 - 10 písmenami. Pre začiatok skúste vychádzať z toho.

Zamerajte sa na asociácie so zážitkami a emóciami
Zamyslite sa nad tým, ako chcete, aby sa ľudia pri vyslovení nového názvu cítili. Akú emóciu má v ich mysliach evokovať? Chcete, aby cítili radosť, úľavu, inšpiráciu, silu, potešenie alebo naopak - strach, neistotu, slabosť? Uvažujte o základných hodnotách, na ktorých je vaša organizácia postavená a ktoré teda má samotný názov reprezentovať.
TIP: spíšte minimálne 5 kľúčových asociácií, ktoré vám v súvislosti s vašou firmou (produktom, službou atď.) prídu na um a následne nájdite slová, ktoré najlepšie dané asociácie evokujú.

Objavujte nové možnosti
Akonáhle si jasne vytýčite asociácie, začnite experimentovať. Uvoľnite sa a doprajte svojej predstavivosti kus zábavy. Majte oči otvorené a robte niečo, čomu sa bežne nevenujete. Navštívte nové kníhkupectvo a prelistujte knihu, ktorá nesúvisí s vašim zameraním (niekedy stojí za zváženie si knihu aj kúpiť). Preskúmajte cudzie jazyky. Akú podobu majú vaše spísané asociácie v angličtine, španielčine, nemčine? Experimentovaním môžte dospieť až k vytvoreniu nového slova (napr. google) alebo rôznym spôsobom spájať alebo oddeľovať existujúce slová, či nahrádzať písmená.

Užite si to!
Neznechuťte si proces tvorby a nezaseknite sa v prípade, že sa vám nedarí prísť s prijateľnými návrhmi hneď na začiatku. Kým niektoré názvy sa tvoria takpovediac "samé" , iné dokážu zabrať dni, týždne aj mesiace. Opäť je to otázkou do akej hĺbky ste si zadefinovali základy osobnosti a ako detailne ste popísali hodnoty vašej značky.
TIP: pre začiatok sa skúste vyhnúť "dot com syndrómu" - pravdepodobnosť, že vytvoríte jednoduchý, jednoslovný názov, pre ktorý bude voľná prípona .com, je minimálna. Nenechajte sa tým v začiatkoch odstrašiť. Existujú cesty ako si poradiť aj s týmto zádrhelom. Tomu sa budeme venovať v niektorom z ďalších príspevkov.

IPS Logistics

 

IPS Logistics, s.r.o.
Čermeľská 3, 040 01 Košice
Slovenská republika

IČO: 36191426
IČ DPH: SK2021448011
Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Košice I, odd. S.r.o., vložka: 10990/V.

 

Kontakt

 

Telefón
+421 914 340 500
+421 914 340 503
+421 914 340 504
+421 914 340 505
+421 914 340 506



E-mail
truck@ipslogistics.sk
truck1@ipslogistics.sk

 

 


+421 914 340 507
+421 914 340 508
+421 948 330 507
+421 948 477 557
+421 948 477 559

Expresný servis a optimalizácia Apple zariadení v Košiciach a okolí

Cupertino  ©2019    I    Created by  Brandetta

IPS Logistics s.r.o.  ©2021  -  Ochrana osobných údajov Cookies 

Táto stránka používa cookies

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...

  • Dôležité Vyžadované pre správne fungovanie stránky
  • Nastavenia Používajú sa na ukladanie Vašich nastavení
  • Analytika Používajú sa na analýzu návštevnosti
  • Personalizácia Používajú sa na personalizáciu obsahu